Διατροφική ψυχιατρική: Αυτές οι τροφές μάς φτιάχνουν τη διάθεση

Δημοσιεύθηκε 8 Ιουλίου, 2021

Σας φαίνεται περίεργος ο τίτλος;
Και όμως, δεν είναι καθόλου, οι τροφές που τρώμα επηρεάζουν άμεσα την διάθεση μας όσο και να μας φαίνεται περίεργο

Τι είναι η όμως, η διατροφική ψυχιατρική;
Με βάση το δεδομένο πως ό,τι τρώμε επηρεάζει τη διάθεσή μας, οι διατροφικοί ψυχίατροι, εν αντιθέσει με τους απλούς ψυχιάτρους, εντάσσουν τη διατροφή του ασθενούς στο γενικότερο πλάνο της θεραπείας του. Στη θεραπεία χρησιμοποιούνται τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, ενώ αποφεύγονται τα «κενά» σε βιταμίνες τρόφιμα, όπως πχ. η ζάχαρη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα συνδυάζουν «κενές» θερμίδες με άλλα χημικά και πρόσθετα, όπως συντηρητικά, χρωστικές ουσίες και ζαχαρώδη συστατικά που μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή, κάτι που προκαλεί στον εγκέφαλο κατάθλιψη, άγχος και έλλειψη συγκέντρωσης.

Προσθέστε στη διατροφή σας πολύχρωμα και φυλλώδη λαχανικά
Μπορεί να έχετε ακούσει ένα παλιό μότο: «φάτε το ουράνιο τόξο». Αυτό σημαίνει ότι είναι καλό να βάλετε χρώμα στα πιάτα σας. Πώς; Να αντικαταστήσετε όλα τα υλικά που είναι διατροφικά ουδέτερα με μαύρη σοκολάτα, πιπεριές, κίτρο, μούρα, φακές, μπρόκολα, σπαράγγια και άλλα παρόμοια. Αυτά τα τρόφιμα περιέχουν θρεπτικές ουσίες για ένα υγιές μικροβίωμα και βιταμίνες και μέταλλα που ανεβάζουν τη διάθεση, όπως ο σίδηρος, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος, το φυλλικό οξύ και οι βιταμίνες Α και Β.

Βάλτε τα προβιοτικά στη ζωή σας
Το πεπτικό σύστημά μας είναι γεμάτο με περίπου 100 τρις βακτήρια και μικροοργανισμούς. Η κατανάλωση προβιοτικών εξασφαλίζει μια υγιή ισορροπία στην εντερική χλωρίδα, γεγονός που ενισχύει τόσο το ανοσοποιητικό μας όσο και τη διάθεσή μας. Τροφές όπως το κεφίρ, το μίσο, το ξινολάχανο, το γιαούρτι χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, το ξινόγαλα είναι πλούσια σε καλά βακτήρια για το έντερο.

Καταναλώστε τροφές με Ω3-λιπαρά, αποφύγετε τα κορεσμένα λίπη και προτιμήστε την άπαχη πρωτεΐνη.
Ψάρια όπως οι σαρδέλες, ο γαύρος, ο τόνος, ο σολομός και το σκουμπρί έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε Ω3- λιπαρά και γι αυτό μειώνουν τα επίπεδα φλεγμονής στον εγκέφαλο ενώ αυξάνουν τη Βιταμίνη D στον οργανισμό. Η κατανάλωση αβοκάντο και ελαιόλαδου αυξάνει τα λιπαρά που είναι πλούσια σε θρεπτικές ουσίες. Τα πουλερικά, το άπαχο κρέας και τα οστρακοειδή είναι πλούσια σε σίδηρο, που ανεβάζει τη διάθεση, Το μοσχάρι από φάρμες, οι σπόροι chia και οι ξηροί καρποί περιέχουν επίσης Ω3. Για την ακρίβεια, οι ξηροί καρποί είναι ο τέλειος συνδυασμός υδατανθράκων, πρωτεϊνών, φυτικών ινών και λιπαρών

Μειώστε την καφεΐνη και το αλκοόλ
Και τα δυο έχουν ένα σημαντικό ρόλο στο άγχος. Φυσικά, δεν είναι ανάγκη να τα βγάλετε εντελώς από τη ζωή σας. Αρκεί να τα καταναλώνετε με μέτρο. Για παράδειγμα, ένα ποτό μπορεί να σας κάνει να χαλαρώσετε μια δεδομένη στιγμή και επομένως να ανεβάσει τα επίπεδα της σεροτονίνης σας. Ωστόσο, πρέπει να θυμάστε ότι η ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα για τις γυναίκες είναι ένα ποτό και για τους άντρες δυο.
Όσον αφορά στον καφέ, αν και όντως ξυπνάει τον οργανισμό το πρωί, υπερδιεγείρει την περιοχή του εγκεφάλου που ασχολείται με τις φοβίες και μειώνει τη λειτουργία στην περιοχή που ρυθμίζει το άγχος. Αντί να πίνετε μόνο καφέ το πρωί και μέσα στη μέρα, προσπαθήστε να τον εναλλάσσετε με νερό με κουρκουμά ή χαμομήλι.

Είναι δύσκολο να τα εφαρμόσουμε όλα μαζί, το καταλαβαίνω αλλά μπορούμε να αρχίσουμε με ένα ένα την φορά και πιστεύω πως όλοι μας θα δούμε την διαφορά

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram