Πως θα αντιμετωπίσεις την ψηφιακή κόπωση των ματιών από τις πολλές ώρες στο pc

Δημοσιεύθηκε 18 Μαρτίου, 2021

Δεδομένης της έξαρσης του κορωνοϊού, τόσο η τηλεκπαίδευση, όσο και η τηλεργασία, έγιναν απαραίτητες στη ζωή των ανθρώπων, προκειμένου να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία. Ωστόσο, η μεγάλη έκθεση στην οθόνη του υπολογιστή, του κινητού, του tablet ή οποιασδήποτε ηλεκτρονικής συσκευής, μπορεί να προκαλέσει μεγάλη κόπωση στα μάτια μας. Αυτό συμβαίνει, καθώς η χρήση της οθόνης μειώνει σημαντικά τη συχνότητα με την οποία «ανοιγοκλείνoυμε» τα μάτια μας, με αποτέλεσμα την ανεπαρκή τους λίπανση και την αίσθηση ξηρότητας.

Έρευνες έδειξαν ότι το 59% των ανθρώπων που χρησιμοποιούν συστηματικά υπολογιστές και ψηφιακές συσκευές εμφανίζουν συμπτώματα «ψηφιακής κούρασης» των ματιών.
Άλλοι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν περιλαμβάνουν: το πόσο κοντά είμαστε στην οθόνη, τη συχνότητα και τη διάρκεια χρήσης ψηφιακών συσκευών και τον βαθμό έκθεσης στο μπλε φως, που εκπέμπεται από τις οθόνες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πονοκέφαλος, τα πρησμένα και κόκκινα μάτια ή τα υγρά και ξηρά ματιά, η δυσκολία στη συγκέντρωση, η θολή ή ακόμη και διπλή όραση και η αυξημένη ευαισθησία στο φως είναι μερικά από συχνότερα συμπτώματα.

Όλοι πρέπει να γνωρίζουν ότι η ψηφιακή καταπόνηση των ματιών δεν πρέπει να θεωρείται ένα αναγκαίο κακό της τεχνολογίας.. Υπάρχουν λύσεις για να περιοριστεί αυτό το νέο φαινόμενο.
Η μείωση του χρόνου έκθεσης σε οθόνες, όσο το δυνατόν περισσότερο, είναι μία προφανής λύση.

• «Ανοιγόκλεινε» συχνά τα μάτια: είναι σημαντικό να «ανοιγοκλείνεις» τα μάτια σου τουλάχιστον 5-6 φορές το λεπτό, έτσι ώστε η επιφάνεια των ματιών να διατηρείται καθαρή και υγρή. Ενώ το άνοιγμα και κλείσιμο των ματιών συμβαίνει κυρίως ακούσια, ίσως χρειαστεί να το κάνεις πιο συχνά, όταν έχεις ξηροφθαλμία.

• Εφάρμοσε τον κανόνα του 20-20-20: για την αντιμετώπιση της κόπωσης των ματιών υπάρχει ένας γνωστός κανόνας. Κάθε 20 λεπτά λοιπόν, θα πρέπει να κάνεις 20 δευτερόλεπτα διάλειμμα από την οθόνη και να κοίταξε κάτι που βρίσκεται 20 πόδια μακριά, περίπου στα 6 μέτρα.

• Μείωσε το έντονο φως από την οθόνη, με την αύξηση του φωτισμού του χώρου. Χρησιμοποίησε ένα φίλτρο οθόνης, αν χρειαστεί.

• Κάθισε 60 εκατοστά περίπου μακριά από την οθόνη του υπολογιστή και τοποθέτησε την οθόνη με τέτοιον τρόπο, ώστε το βλέμμα των ματιών να είναι ελαφρώς προς τα κάτω. Επισκέψου τον οφθαλμίατρο, σε περίπτωση που τα συμπτώματα επιμένουν. Ευχαριστούμε τον Ηλία Φελέκη, Χειρουργό Οφθαλμίατρο

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram