Κέντρο Ανάπτυξης Παίδων : Λογοθεραπεία - Εργοθεραπεία

Δημοσιεύθηκε 14 Μαΐου, 2021

Το  Κέντρο Ανάπτυξης Παίδων απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους και γονείς και παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες αναφορικά με ένα ευρύτατο φάσμα διαταραχών, που μπορεί να εμφανιστούν κατά την περίοδο της ανάπτυξης του παιδιού.

Στο Κέντρο Ανάπτυξης Παίδων  παρέχονται τα παρακάτω προγράμματα:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Λογοθεραπεία
Εργοθεραπεία
Ειδική αγωγή
Αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών σε Δημοτικό & Γυμνάσιο
Ομαδικά προγράμματα
Εξωτερικά προγράμματα
Συμβουλευτική γονέων

Έμπειροι και εξειδικευμένοι θεραπευτές εφαρμὀζουν, σε διεπιστημονική βάση, μεθόδους και σύγχρονες τεχνικές, με στόχο την αποκατάσταση δυσκολιών στον λόγο και την επικοινωνία, τη μάθηση, την οργάνωση και εκτέλεση καθημερινών δραστηριοτήτων, την κίνηση, τη γραφή, την ανάγνωση, το παιχνίδι και τις κοινωνικές δεξιότητες.

Η Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη, που ασχολείται με τη διάγνωση και αποκατάσταση των διαταραχών λόγου, φωνής, μάσησης και κατάποσης τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες, όποια και αν είναι η αιτία αυτών των διαταραχών: νευρολογική, εξελικτική ή λειτουργική. Αποσκοπεί στη αξιολόγηση και αντιμετώπιση των επικοινωνιακών δυσκολιών σε αντιληπτικό και εκφραστικό επίπεδο. Η γλωσσική ανάπτυξη, στο σύνολό της, αφορά στην άρθρωση -που είναι ένα από τα πιο γνωστά αντικείμενα της επιστήμης της λογοθεραπείας- αλλά και στην ανάπτυξη λεξιλογίου και σωστών γραμματικών και συντακτικών δομών.

Ενισχύοντας την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία μέσω της βιωματικής μάθησης.

Δείτε παρακάτω τα ορόσημα γλωσσικής ανάπτυξης από τη στιγμή της γέννησης, μέχρι την παιδική ηλικία. Το βρέφος, αντιδρά με συγκεκριμένο τρόπο σε αναλογία με την ηλικία στην οποία βρίσκεται.

Συγκεκριμένα:


Εώς 3 μηνών

Αναγνωρίζει τη φωνή της μητέρας του. 
Αντιδρά στους ήχους.
Κάνει βλεμματική επαφή. 
Παράγει λαρυγγικούς ήχους τύπου /agu/, /aaa/, κλπ. 
Αρχίζει να απαντά στους ήχους που κάνουν οι γονείς σε μια μορφή "ψευδοδιαλόγου". 


Έως
7 μηνών

Χαμογελά όταν του μιλούν
Αρχίζει να βαβίζει /mamama/, /bababa/.  
Εντοπίζει την πηγή των ήχων.
Σταδιακά δημιουργεί όλο και πιο πολύπλοκες αλυσίδες συλλαβών. 


Έως
12 μηνών

Ανταποκρίνεται στο άκουσμα του ονόματός του.  
Κατανοεί απλές οδηγίες
Μιμείται αδρά τον ήχο απλών λέξεων που εκφέρουν οι ενήλικες.
Συνδυάζει χειρονομίες και φωνοποιήσεις για να εκφράσει τις ανάγκες του. 
Το βάβισμα αντικαθίσταται από ακατάληπτες λέξεις με ιδιότυπο νόημα.  
Γύρω στους 12 μήνες χρησιμοποιεί τις πρώτες του πραγματικές λέξεις (μαμά, μπαμπά, άτα, μαμ).


Έως
24 μηνών

Το λεξιλόγιό του αποτελείται από 20 έως 50 λέξεις. 
Υπακούει σε απλές εντολές
Κάνει χρήση 2 λέξεων (απλή πρόταση). 
Περιορίζεται η χρήση χειρονομιών και αυξάνεται η χρήση της γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας.


Έως
3 ετών

Το νήπιο απαντάει σε απλές ερωτήσεις. 
Κάνει απλές προτάσεις (Υποκείμενο+Ρήμα+Αντικείμενο). 
Είναι σε θέση να παρακολουθήσει απλό διάλογο. 
Κάνει ερωτήσεις
Παρακολουθεί παραμύθια
Γίνεται πλήρως κατανοητό από το οικείο του περιβάλλον.


Έως
4 ετών

Απαντάει σε όλα τα είδη των ερωτήσεων. 
Η ομιλία του σε επίπεδο γραμματικής και συντακτικού, πλησιάζει σε αυτή των ενηλίκων.  
Αρθρώνει ΟΛΑ τα φωνήματα της μητρικής του γλώσσας σωστά, τόσο μεμονωμένα όσο και σε συνδυασμούς (εκτός ίσως από το /ρ/, η άρθρωση του οποίου μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι τα 5 έτη). 
Γίνεται κατανοητό από τρίτους ανθρώπους καθώς μιλάει πλέον καθαρά. 
Είναι σε θέση να αφηγηθεί μια ιστορία με λογική και χρονική αλληλουχία. 


Η
Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη υγείας που χρησιμοποιεί επιστημονικές μεθόδους και προσεγγίσεις για να βοηθήσει τους ανθρώπους να γίνουν πιο λειτουργικοί στη καθημερινότητα τους μέσα από την εμπλοκή στο έργο. Αποσκοπεί στη βελτίωση και τη καλύτερη απόδοση των παιδιών και ενηλίκων σε πολλαπλά πλαίσια στους τομείς υγιεινής, ρουτινών, παιχνιδιού, ζωγραφικής, γραφής, συγκέντρωσης, λεπτής και αδρής κινητικότητας. Μέσα από τη χρήση θεραπευτικά σκοπιμών δραστηριοτήτων, τροποποιείται το φυσικό περιβάλλον προκειμένου να υποστηρίζεται καλύτερα η συμμετοχή των θεραπευόμενων.

Σχεδιασμός γραμμάτων μέσω βιωματικής δραστηριότητας με αφρό.

Σε περίπτωση που το παιδί παρουσιάζει κάποιες από τις παρακάτω δυσκολίες, τότε θα πρέπει να γίνει Εργοθεραπευτική αξιολόγηση:

Πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπευτική αξιολόγηση;

Αν αναγνωρίζετε στα παιδιά σας κάποια από τα παρακάτω, καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε κάποιον εργοθεραπευτή για αξιολόγηση.

Παιχνίδι :

• Δυσκολεύεται σε παιχνίδια με την μπάλα και στο κυνηγητό.

• Αποφεύγει τον εξοπλισμό της παιδικής χαράς και δεν του αρέσει να κάνει κούνια.

• Δυσκολεύεται να φτιάξει παζλ κατάλληλο για την ηλικία του.

Κίνηση:

• Είναι γενικά ένα αδέξιο παιδί, πέφτει εύκολα κάτω ή σκοντάφτει.

• Δυσκολεύεται σε ασκήσεις ισορροπίας και πηδήματα. 

• Δεν κάνει ποδήλατο, δεν ανεβαίνει σκάλες με ευκολία.

• Είναι νωχελικό.

Δεξιότητες καθημερινής ζωής (ΔΚΖ) :

• Δυσκολεύεται στη χρήση μαχαιροπίρουνου.

• Δεν μπορεί να βάλει ή να βγάλει ρούχα/ παπούτσια χωρίς βοήθεια.

• Δεν μπορεί να χειριστεί κουμπιά, κορδόνια κλπ.

Σχολικές Δραστηριότητες :

• Έχει δυσκολίες στη γραφή (λαβή μολυβιού, δυσανάγνωστα γράμματα, αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς), κόπωση κατά τη γραφή.

Προσοχή – Οργάνωση :

• Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί και δεν ολοκληρώνει μια δραστηριότητα.

• Δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στο χώρο, χρόνο.

• Είναι παρορμητικό και δυσκολεύεται να ελέγξει την υπερδραστηριότητα του.

Συμπεριφορά :

• Ματαιώνεται εύκολα.

• Δείχνει αδιάφορο χωρίς κίνητρο.

• Δεν του αρέσει να λερώνεται ή να ακουμπαέι κάποιες υφές . Το ενοχλούν οι ετικέτες των ρούχων ή κάποια ρούχα.

• Δυσανασχετεί το βούρτσισμα/ κόψιμο των μαλλιών, με το σφουγγάρι, με το κόψιμο νυχιών.


Ειδική Α
γωγή και Εκπαίδευση
είναι το σύνολο των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχονται σε μαθητές με επιβεβαιωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  με ή χωρίς αναπηρία. Μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας, γίνεται μια προσπάθεια για το παιδί να ενταχθεί ομαλά στην κοινωνία. Η διαδικασία αυτή,  συμπεριλαμβάνει οτιδήποτε έχει βοηθητικό ρόλο για το νέο άτομο στη σχολική αλλά και ευρύτερη ζωή του.

Εναλλακτικός τρόπος εκμάθησης τονισμού των λέξεων.


Ο ρόλος του ειδικού παιδαγωγού είναι σημαντικός και άκρως βοηθητικός στη βελτίωση του μαθησιακού επιπέδου του παιδιού.

Μερικοί από τους στόχους που τίθενται στα πλαίσια της ειδικής αγωγής αφορούν στη βελτίωση των εξής δεξιοτήτων:

ανάγνωση
γραφή
κατανόηση ή και απομνημόνευση κειμένου
μαθηματικά
συγκέντρωση της προσοχής
λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία
αυτοεξυπηρέτηση
κοινωνικές δεξιότητες

 

Προτεραιότητα του ειδικού παιδαγωγού είναι να αυξήσει την ποιότητα της καθημερινής διαβίωσης του παιδιού. Του δείχνει πώς να μαθαίνει, διδάσκοντας του στρατηγικές μάθησης και χρησιμοποιώντας εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας. Επιπλέον, αξιοποιεί δημιουργικά τις δυνατότητες του κάθε παιδιού και μέσα από παιγνιώδεις βιωματικές δραστηριότητες βοηθά το παιδί να οργανώσει ποιοτικά το χώρο και το χρόνο του συμβάλλοντας στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του.

Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιεί ένας ειδικός παιδαγωγός μπορεί να περιλαμβάνει:

ειδικό παιδαγωγικό υλικό
εκπαιδευτικές κάρτες
τεχνικές συγκέντρωσης και κατανόησης
παιχνίδια ρόλων
παραμύθια και βιβλία
πολυαισθητηριακό και εικαστικό υλικό
εκπαιδευτικό λογισμικό μέσω Η/Υ


Η αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών στο Δημοτικό και
 στο Γυμνάσιο αποσκοπεί στην διδασκαλία και την κατανόηση του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών, καθώς και των λοιπών φιλολογικών μαθημάτων, μέσω της εναλλακτικής διδασκαλίας. Συνάμα, παρέχεται η δυνατότητα προετοιμασίας των μαθητών της ΣΤ’ τάξης, για την εισαγωγή τους στο Γυμνάσιο.

Εκμάθηση της Α’ κλίσης των ουσιαστικών στα αρχαία, μέσω της εναλλακτικής διδασκαλίας.


Τα
Ομαδικά Προγράμματα παρέμβασης έχουν σαν στόχο τους την κοινωνικοποίηση, τη βελτίωση της αλληλεπίδρασης τόσο με τους με ενήλικες και όσο και με τους συνομηλίκους καθώς και την ομαλή μετάβαση τους σε ομαδικά κοινωνικά πλαίσια. Αφορά παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση με τους άλλους και αποσκοπούν στην ανάπτυξη της αυθόρμητης κοινωνικής αλληλεπίδρασης καθώς και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παιχνιδιού και φαντασίας των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος ή αλλών διαταραχών.

Σε μια ομάδα γίνεται εκπαίδευση στις κοινωνικές δεξιότητες και δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να εκπαιδευτούν στην εφαρμογή λειτουργικών κοινωνικών δεξιοτήτων, ώστε να μπορούν να ενταχθούν καλύτερα στην κοινωνική ομάδα και να αναπτύξούν  δεξιότητες ενσυναίσθησης δηλαδή να μπαίνουν στην θέση του άλλου.

Τα Εξωτερικά Προγράμματα δραστηριοποιούνται στην κοινότητα και απευθύνονται σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ή με διαταραχές όπως νοητική υστέρηση, αυτισμό και σύνδρομα. Στα προγράμματα αυτά, πραγματοποιούνται  επισκέψεις σε πολυκαταστήματα και σούπερ μάρκετ, πάρκα και κινηματογράφους, καθώς και αθλητικές δραστηριότητες που αφορούν τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Εξωτερικά προγράμματα παρέμβασης, με στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.


Οι στόχοι των εξωτερικών προγραμμάτων αφορούν στη γνωριμία και την εξοικείωση των παιδιών με την κοινότητα, την ανάπτυξη ενδιαφερόντων και την επαφή τους με διάφορους χώρους ψυχαγωγίας (εστιατόρια, καφετέριες). Μ
έσω των εξωτερικών προγραμμάτων προάγεται η κοινωνικοποίηση δηλαδή η  εξάσκηση, η εφαρμογή και γενίκευση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών που κατακτήθηκαν μέσω των ατομικών τους προγραμμάτων.

Η Συμβουλευτική  Γονέων αποτελεί σημαντικό κομμάτι στήριξης του ευρύτερου πλαισίου της οικογένειας και στοχεύει στην ενδυνάμωση του ρόλου του κάθε γονέα, ώστε οι ίδιοι να βοηθήσουν το παιδί να ωριμάσει συναισθηματικά και να αυτονομηθεί. Περιλαμβάνει την παροχή πληροφοριών, τη βοήθεια και υποστήριξη για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.


Ο χώρος μας.

Θα μας βρείτε : Ωρίωνος 4, Χαλκίδα

Τηλέφωνο επικοινωνίας : 2221074415 & 6977742227

Διεύθυνση Αλιβερίου : Περιφερειακός Αλιβερίου

Τηλέφωνο επικοινωνίας Αλιβερίου : 2223024264

Facebook page: Κέντρο Ανάπτυξης Παίδων

Instagram page :kentro_anaptixis_paidwn

Το άρθρο συνέταξε η θεραπευτική ομάδα του κέντρου. 

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram