Τι χρειάζεται για να κοπεί μία κακή συνήθεια;

Δημοσιεύθηκε 15 Ιανουαρίου, 2024
Τι χρειάζεται για να κοπεί μία κακή συνήθεια;

Έρευνες έχουν αποδείξει πως αρκούν 21 μέρες για να πετύχεις το στόχο σου. Κάποιοι άλλοι επιστήμονες υποστηρίζουν ωστόσο, πως το χρονικό διάστημα ποικίλει ανάλογα με τη σοβαρότητα της συνήθειας. Παρακάτω θα διαβάσεις τι χρειάζεται να κάνεις, για να κοπεί μία συνήθεια.

1. Φαντάσου ότι τα έχεις καταφέρει

Πριν κάνεις οποιοδήποτε πλάνο, καθόρισε τον στόχο σου. Oραματίσου πώς θα είναι αν τα καταφέρεις και τι οφέλη θα έχεις. Φέρε την εικόνα στο τώρα. Αν για παράδειγμα, θες να κάθεσαι λιγότερη ώρα στην τηλεόραση, για να κοιμάσαι νωρίτερα, τότε γράψε σε ένα χαρτί τα οφέλη της σκέψης αυτής και άρχισε σιγά σιγά να το πράττεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2. Βάλε πρόγραμμα

Πώς θα καταφέρεις να φτάσεις στον απώτερο σκοπό σου πρακτικά; Όταν πας να ξαπλώσεις, ενστικτωδώς θα νιώσεις την ανάγκη να σκρολάρεις στο Instagram. Όταν συμβεί αυτό, παρατήρησε αυτό το αίσθημα. Συνήθως διαρκεί 20 λεπτά. Έπειτα προσπάθησε να αντικαταστήσεις την παλιά συνήθεια με μία καινούργια. Π.χ το κινητό με ένα βιβλίο

3. Παρακολούθησε την πρόοδο σου

Το να σημειώνεις και να βλέπεις την εξέλιξη της πορείας αυτής της προσπάθειας, θα σε ενθαρρύνει. Παράλληλα θα σε κάνει να νιώθεις λύπη και μόνο στη σκέψη να τα παρατήσεις. Ένα μηνιαίο ημερολόγιο τοίχου ή γραφείου θα ήταν πολύ καλή ιδέα.

Το να σταματήσεις μία κακιά συνήθεια, δεν έχει πάντα μία ομαλή πορεία. Δεν έχει νόημα, να είσαι περήφανη, επειδή έκοψες το τσιγάρο και μετά από ένα μήνα, να καπνίζεις περισσότερο από όσο πριν. Είναι φυσιολογικό στην αρχή να ξανακυλάς στην παλιά σου συνήθεια, ωστόσο πρέπει να μην τα παρατήσεις, μέχρι να καταφέρεις τον σκοπό σου.

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram