Διευρυμένο είναι τελικά το πεδίο του μειωμένου ΦΠΑ στα μεταφορικά μέσα, καθώς δεν περιορίστηκε στο τουριστικό «πακέτο», αλλά κάλυψε και τις αστικές συγκοινωνίες, κάνοντας έτσι πιο ελαφρύ το κόστος για τις μετακινήσεις των εργαζομένων.
Από την άλλη, εισακούστηκε από το οικονομικό επιτελείο το αίτημα των επαγγελματιών της εστίασης και του τουρισμού, που ζητούσαν εδώ και μήνες την εφαρμογή ΦΠΑ 13% σε όλα τα σερβιριζόμενα ροφήματα, ως ένα μέτρο απορρόφησης έστω μέρους των απωλειών που προκαλεί η πανδημία. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος της μετάταξης του καφέ, των αναψυκτικών και των λοιπών ροφημάτων στο μειωμένο συντελεστή, έχει κόστος γύρω στα 50 εκατ. Ευρώ για το πεντάμηνο εφαρμογής του μέτρου, ενώ η μείωση του ΦΠΑ στα μέσα μεταφοράς κοστίζει γύρω στα 68- 70 εκατ. Ευρώ.
Επί της ουσίας, έστω για πέντε μήνες, ο ΦΠΑ στις μεταφορές προσώπων επανέρχεται στο μειωμένο συντελεστή 13% και έτσι ικανοποιείται ένα ακόμα αίτημα των επαγγελματιών του Τουρισμού, που ζητούσαν- και δικαίως- μείωση του κόστους των μετακινήσεων, έτσι ώστε το ελληνικό προϊόν να γίνει πιο ελκυστικό και πιο ανταγωνιστικό.
Ωστόσο, το οικονομικό επιτελείο πήγε ένα βήμα παραπέρα εντάσσοντας και τις αστικές συγκοινωνίες στο χαμηλό συντελεστή κι αυτό σημαίνει πρακτικά ότι εκτός από τρένα, ΚΤΕΛ, πλοία και αεροπλάνα, ο ΦΠΑ 13% θα εφαρμόζεται και σε μετρό, αστικά λεωφορεία, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τρόλεϊ, τραμ.
Σήμερα, ένα εισιτήριο αστικών συγκοινωνιών κοστίζει 1,40 ευρώ και επιβαρύνεται με ΦΠΑ 24%. Με τη μετάταξη σε ΦΠΑ 13%, η τιμή του θα πρέπει να πέσει στα 1,28 ευρώ κι αυτό σημαίνει ότι ένας εργαζόμενος που χρησιμοποιεί π.χ. το μετρό για 25 ημέρες το μήνα, γλιτώνει συνολικά 6 ευρώ για τη διαδρομή σπίτι- εργασία. Είναι προφανές ότι οι διαδρομές είναι περισσότερες, το όφελος είναι μεγαλύτερο.