Γιατί δε χάνεις βάρος ακόμη κι αν γυμνάζεσαι;

Δημοσιεύθηκε 20 Μαρτίου, 2021

Τρως σωστά, γυμνάζεσαι συχνά και εξακολουθείς να βλέπεις πως δεν χάνεις τα παραπανίσια κιλά; Πιθανότατα ένας από τους παρακάτω  6 λόγους φταίει γι' αυτό:

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Τρως λάθος φαγητά

Μερικοί άνθρωποι εστιάζουν όλη την ενέργειά τους στο κάψιμο των θερμίδων και όχι στο ποια φαγητά καταναλώνουν. Η διατροφή αποτελεί τουλάχιστον το 80% της προσπάθειας σου. Φάε περισσότερους από τους καλούς υδατάνθρακες (όπως πατάτες, καφέ ρύζι, σπόροι) τις ημέρες που κάνεις πιο έντονη γυμναστική. Στις ημέρες ανάπαυσης προσπάθησε να επικεντρωθείς σε πρωτεΐνες και λαχανικά. Απόφυγε το υπερβολικό ψωμί, τη ζάχαρη και οτιδήποτε άλλο επεξεργασμένο.

Τρως πολύ

Αν ήδη προσέχεις τη διατροφή σου και δεν έχεις ακόμα χάσει βάρος, ίσως φταίει η ποσότητα φαγητού που καταναλώνεις. Για να χάσεις βάρος πρέπει να κάψεις περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώνεις ημερησίως. Τα υγιεινά σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας θα σε κρατήσουν από το να το παρακάνεις με τα γεύματα σου. Πάνω από όλα όμως, μην βάλεις τον εαυτό σου σε στέρηση.

Κάνεις πάρα πολύ cardio

Ναι, η αερόβια άσκηση είναι απαραίτητο μέρος της προπόνησης σου, αφού διατηρεί την καρδιά σου υγιή, ενισχύει το μεταβολισμό σου και σε κάνει να ιδρώνεις. Ωστόσο, αν κάνεις μόνο cardio -ή πάρα πολύ cardio - αποτελεί πρόβλημα. Οι μεγαλύτερες χρονικά ασκήσεις του είδους, όπως το να κάνεις ελλειπτικό για 90 λεπτά ή να τρέχεις για πολλά χιλιόμετρα μπορούν να "σπαταλήσουν" τη μυϊκή σου μάζα, η οποία είναι απαραίτητη για την αύξηση του μεταβολισμού σου ώστε να κάψεις περισσότερες θερμίδες.

Δεν γυμνάζεσαι σωστά

Παρόλο που δεν υπάρχει ακριβής εξίσωση ανάμεσα στη γυμναστική και την υγιεινή διατροφή , είναι γεγονός ότι το να περνάς περισσότερο χρόνο στο γυμναστήριο δε σημαίνει ότι αυτόματα λαμβάνεις καλύτερα αποτελέσματα. Οι προπονήσεις σου πρέπει να γίνονται με βάση την ένταση, και όχι το χρόνο. Όσο πιο σκληρά προσπαθείς, τόσο μικρότερος μπορεί να είναι ο χρόνος που θα χρειαστείς.

Δεν παίρνεις το χρόνο σου για να ανακάμψεις

Πολύ συχνά, η ανάπαυση είναι πιο σημαντική από την ίδια την προπόνηση. Κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων, το σώμα σου κάνει το μεγαλύτερο μέρος του πραγματικού κάψιμο λίπους. Δώσε στον εαυτό σου τον χρόνο να ανακάμψει πλήρως, ώστε να είσαι έτοιμη να γυμναστείς σκληρά την επόμενη μέρα. Το πιο σημαντικό από όλα όμως, είναι να ακούς το σώμα σου. Σπρώξε το για να κάνει το καλύτερο που μπορεί, αλλά δώσε του και αγάπη.

Είσαι υπερβολικά αγχωμένη

Η γυμναστική είναι κάτι πολύ στρεσογόνο για το σώμα μας. Αν δε δίνουμε στον οργανισμό μας αρκετό χρόνο για να ανακάμψει, αρχίζουμε να παράγουμε υπερβολική ποσότητα κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες. Η κορτιζόλη είναι φυσιολογική και σημαντική όταν γυμναζόμαστε, αφού εμπλέκεται σε διαδικασίες που δίνουν στους μυς μας την απαραίτητη ενέργεια για να κινηθούν. Ωστόσο, όταν το σώμα εκτίθεται στην κορτιζόλη για μεγάλες χρονικές περιόδους, αρχίζει να προκαλεί αρνητικά αποτελέσματα, όπως το επίμονο λίπος σε περιοχές που δεν θέλεις.

Βεβαιώσου λοιπόν, ότι διατηρείς την ψυχική και συναισθηματική υγεία σου υπό έλεγχο, και καλή επιτυχία!

 

 

 

 

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram