Τα hacks που προάγουν την αποδοτικότητα του εγκεφάλου και έχουν γίνει viral

Δημοσιεύθηκε 24 Μαΐου, 2022

Έχεις νιώσει ποτέ ότι ο εγκέφαλός σου δε λειτουργεί όπως παλιά; Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία του εγκεφάλου μας, από την ηλικία έως τις ορμονικές αλλαγές, όπως αυτές που προκαλούνται από την εμμηνόπαυση και το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά καθώς ο εγκέφαλος είναι ένα όργανο, πρέπει να ασκείται και να τον φροντίζεις καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του, όπως και το υπόλοιπο σώμα σου. Το να παίζεις παιχνίδια παζλ όπως το Sudoku και να λύνεις σταυρόλεξα μπορεί να αποτελεί μια άσκηση για τον εγκέφαλό σου! Υπάρχουν όμως και κάποιες άλλες απλές τεχνικές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις καθημερινά για να διατηρήσεις – ή ακόμα και να βελτιώσεις – την αποτελεσματικότητα του εγκεφάλου σου.

Η Nawal, γνωστή και ως «The Brain Coach», έχει συγκεντρώσει 844.000 οπαδούς στο Instagram μοιράζοντας τις κορυφαίες συμβουλές της για το πώς να φροντίζεις και να βελτιώνεις τον εγκέφαλό σου. Η Nawal, η οποία έχει μεταπτυχιακό στη νευροψυχολογία, λέει: «Ο εγκέφαλος είναι ένα από τα πιο απαραίτητα όργανα στο σώμα μας, καθώς ελέγχει σχεδόν όλα όσα κάνουμε καθημερινά. Συνεπώς, ο εγκέφαλος μπορεί μερικές φορές να χρειάζεται να διεγείρεται πότε πότε για να διατηρήσει ή να βελτιώσει τη δύναμή του».

Πριν από λίγους μήνες δε, η Nawal συνέταξε έρευνα από κορυφαίους νευροεπιστήμονες για να δημιουργήσει μια εύχρηστη λίστα με 5 πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την απόδοση του εγκεφάλου μας – και δεν είναι τόσο χρονοβόρα όσο νομίζεις-.

  1. Ανάπτυξε μια νοοτροπία για την ανάπτυξη του εγκεφάλου σου
    Η πρώτη πρόταση «τονίζει τη σημασία της εστίασης στην αλλαγή και την ανάπτυξη αντί στις τρέχουσες ικανότητές μας». Είναι σημαντικό να πιστεύουμε ότι υπάρχουν πάντα περισσότερα να μαθαίνουμε κάθε μέρα, και η Nawal λέει ότι «οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι αν πιστεύετε ότι ο εγκέφαλός σας μπορεί να αναπτυχθεί, οι πράξεις σας αλλάζουν προς αυτή την κατεύθυνση».
  2. Συνδύασε όλες τις αναμνήσεις
    Δυσκολεύεσαι να θυμηθείς και να διατηρήσεις νέες πληροφορίες; Μια συμβουλή είναι να το συσχετίσεις με μια προηγούμενη μνήμη. Ας υποθέσουμε ότι προσπαθείς να θυμηθείς έναν αριθμό ή ένα άθροισμα – συσχέτισέ το με μια ειδική ημερομηνία που μπορεί να είναι παρόμοια, για παράδειγμα-.
  3. Προσάρμοσε το περιβάλλον με τις ανάγκες σου
    Η Nawal επικαλείται μια έρευνα του Dr Gabe Murphy στο Ινστιτούτο Allen, η οποία λέει ότι ο χώρος μας εξαρτάται από τις ανάγκες μας. Η έρευνά διαπίστωσε ότι «οι συμμετέχοντες σε ένα ακατάστατο δωμάτιο είχαν περισσότερες νέες ιδέες για ένα προϊόν από εκείνους σε έναν πιο καθαρό χώρο». Αυτό είναι μια καλή δικαιολογία αν αγαπάς την ακαταστασία.
  1. Τοποθέτησε αντικείμενα σε ασυνήθιστους χώρους για να υπενθυμίσεις στον εαυτό σου να κάνει κάτι
    Πολλές φορές μπαίνουμε σε ένα δωμάτιο και ξεχνάμε τον λόγο για τον οποίο πήγαμε εκεί αρχικά. Αλλά αν βάζεις ένα αντικείμενο κάπου που δεν το βάζεις συνήθως, μπορεί να σου προκαλέσει μια διανοητική υπενθύμιση να κάνεις κάτι. Δες το σαν challenge.
  2. Κάνε τακτικά διαλογισμό
    Γνωρίζουμε ότι ο διαλογισμός μπορεί να είναι δύσκολος, αλλά είναι «ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ενισχύσεις τη δύναμη του εγκεφάλου σου». Όχι μόνο ο διαλογισμός ρυθμίζει τη ροή των πληροφοριών στον εγκέφαλό μας, αλλά επεκτείνει επίσης τις περιοχές που συνδέονται με την εστίαση και την επεξεργασία πληροφοριών.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram