Η καλύτερη ώρα να κοιμόμαστε το βράδυ, για να μειώσουμε τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου

Δημοσιεύθηκε 27 Ιανουαρίου, 2022

Ένας ξεκούραστος και ποιοτικός ύπνος είναι το κλειδί για να διατηρήσετε την υγεία σας. Η αϋπνία από την άλλη μεριά μπορεί να μειώσει τα επίπεδα ενέργειάς σας και την ευημερία σας.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο European Heart Journal τον Νοέμβριο του 2021 αποκαλύπτει ότι η βραδινή ώρα ύπνου μπορεί ενδεχομένως να επηρεάσει τον κίνδυνο για καρδιακή νόσο. Οι ερευνητές εξέτασαν περισσότερα από 88.000 δεδομένα συμμετεχόντων, τα οποία συλλέχθηκαν από το 2006 έως το 2010, μαζί με ερωτηματολόγια που περιελάμβαναν τον τρόπο ζωής, την υγεία και άλλες προσωπικές αξιολογήσεις. Στη συνέχεια παρακολούθησαν τους συμμετέχοντες για να δουν εάν είχαν διαγνωστεί με καρδιαγγειακή νόσο (την οποία οι ερευνητές όρισαν ως καρδιακή προσβολή, καρδιακή ανεπάρκεια, χρόνια ισχαιμική καρδιοπάθεια, εγκεφαλικό επεισόδιο ή παροδικό ισχαιμικό επεισόδιο).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 3,6 τοις εκατό των συμμετεχόντων ανέπτυξαν καρδιακή νόσο μέσα σε περίπου 5 χρόνια. Όμως τι κοινό είχαν όλοι αυτοί οι συμμετέχοντες; Η απάντηση ήταν τα προγράμματα του ύπνου τους.

Οι συμμετέχοντες που ανέπτυξαν καρδιαγγειακή νόσο δεν είχαν κοινό πρόγραμμα ύπνου- που σημαίνει ότι δεν πήγαιναν όλοι για ύπνο πολύ νωρίς ή πολύ αργά το βράδυ - παρόλα αυτά κοιμόντουσαν είτε πριν τις 22:00 είτε μετά τις 23:00. Από την άλλη μεριά οι συμμετέχοντες που είχαν τον μικρότερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρδιακή νόσο πήγαιναν για ύπνο τις ώρες μεταξύ 22:00 και 22:59.

Έτσι λοιπόν οι ερευνητές υποπτεύονται ότι η ώρα μεταξύ 22:00 και 23:00 μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην καρδιαγγειακή υγεία μας. Και ο λόγος μάλλον είναι επειδή τη συγκεκριμένη ώρα δεν διαταράσσεται ο κιρκαδικός μας ρυθμός.

Αντίθετα, το να πηγαίνουμε για ύπνο πριν το σώμα μας να είναι έτοιμο για ξεκούραση ή το να μένουμε ξύπνιοι μέχρι αργά, μπορεί να διαταράξει το κιρκαδικό ρυθμό, επηρεάζοντας την υγεία της καρδιάς.

Επίσης στην εν λόγω μελέτη ο κίνδυνος καρδιακής νόσου αυξήθηκε ανάλογα με το πόσο νωρίτερα ή αργότερα οι συμμετέχοντες πήγαιναν για ύπνο σε σύγκριση με τη «μαγική» ώρα 22:00 - 22:59. Για παράδειγμα όσοι πήγαιναν για ύπνο πριν τις 10 μ.μ. είχαν 24 τοις εκατό υψηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου. Όσοι έπεσαν για ύπνο μεταξύ 23:00 και 23:59 είχαν μόλις 12 τοις εκατό υψηλότερο κίνδυνο. Και όσοι πήγαιναν για ύπνο τα μεσάνυχτα ή και αργότερα είχαν μια αύξηση 25%.

Έτσι, εάν επιθυμείτε να διατηρήσετε την καρδιά σας υγιή για τα επόμενα χρόνια, ίσως θελήσετε να προσαρμόσετε το νυχτερινό σας πρόγραμμα. Το να πάτε για ύπνο μεταξύ 10 και 11 μ.μ. θα μπορούσε να βοηθήσει, ειδικά εάν γίνεται σε συνδυασμό με άλλες συμπεριφορές που είναι υγιείς για την καρδιά και που μπορούν να επηρεάσουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram