Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Χαλκίδας ,ο οποίος βρίσκεται στην είσοδο της πόλης μας μπορεί τώρα να μας φαίνεται ως κάτι δεδομένο αλλά κάποτε δεν ήταν .
Μάλιστα, όταν λειτούργησε για πρώτη φορά το 1905 είχε αποτελέσει μεγάλο εκσυγχρονιστικο μέσο της εποχής που βοήθησε αρκετούς ανθρώπους με τις μεταφορές και τις δουλείες του
Τα εγκαίνια του σταθμού έγιναν στις 6 Μαρτίου 1904 μαζί με την παράδοση των πρώτων 121 χλμ. της γραμμής, όταν και δόθηκε επίσημο γεύμα για 400 άτομα στις εγκαταστάσεις του, με την παρουσία τριών πολεμικών πλοίων, ενός αγγλικού, ενός γαλλικού και ενός ελληνικού. Ο σταθμός παραδόθηκε στην κυκλοφορία δύο μέρες αργότερα. Ο σταθμός διέθετε υδατόπυργο 50 κυβικών μέτρων και περιστροφική πλάκα.
Το 1915 ο σταθμός εξυπηρετούνταν με δύο ζεύγη δρομολογίων την ημέρα από και προς Αθήνα, τα οποία με τα χρόνια αυξήθηκαν σε πέντε και τη δεκαετία του '70, μετά τον διπλασιασμό της γραμμής Αθήνα - Οινόη σε εννιά. Το 1980 τα δρομολόγια, τα οποία ήδη από το 1978 αποκαλούνταν «προαστιακά» αυξήθηκαν σε 19 ζεύγη. Το 2000 το κτήριο του σταθμού ανακηρύχθηκε διατηρητέο μνημείο.
Το 2008 ξεκίνησε η ανακατασκευή του σταθμού, στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού του προαστιακού δικτύου της Αθήνας και της ηλεκτροκίνησής του. Αρχική πρόθεση του ΟΣΕ ήταν η μεταφορά η χρήση του παρακείμενου κτηρίου αποθηκών ως νέου σταθμού και η μίσθωση του παλαιού σταθμού σε ιδιώτες. Ύστερα από διαμαρτυρία των τοπικών αρχών και κοινωνίας η αλλαγή χρήσης του κτηρίου του σταθμού ματαιώθηκε αλλά η μεταφορά των αποβαθρών αρκετά μέτρα από το κτήριο του σταθμού προχώρησε.
Και όπως όλοι ξέρουμε, σήμερα ο σταθμός εξυπηρετείται από την Γραμμή 3 του Προαστιακού μεταξύ Αθήνας και Χαλκίδας.