8 τροφές που μας φτιάχνουν τη διάθεση με φυσικό τρόπο

Δημοσιεύθηκε 27 Ιανουαρίου, 2023

Όταν αισθάνεσαι πεσμένη τη διάθεση σου, μπορεί να στραφείς στο φαγητό για να βρεις παρηγοριά. Ωστόσο, οι πλούσιες σε θερμίδες γλυκιές ή αλμυρές λιχουδιές, έχουν τις δικές τους αρνητικές συνέπειες τόσο στη διατροφή, όσο και στην ψυχολογία σου.

Αν και η διάθεση μπορεί να επηρεαστεί από πολλούς παράγοντες, όπως το άγχος, το περιβάλλον, ο κακός ύπνος και η κληρονομικότητα, επιστημονικές έρευνες, έχουν βρει άμεση σύνδεση μεταξύ διατροφής και ψυχικής υγείας. Ορισμένες τροφές έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνουν τη συνολική υγεία του εγκεφάλου και ορισμένους τύπους διαταραχών της διάθεσης. Παρακάτω σού προτείνουμε 8 υγιεινές τροφές που μπορεί να τονώσουν τη διάθεσή σου με φυσικό τρόπο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1. Λιπαρά ψάρια

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι μια ομάδα απαραίτητων λιπαρών που πρέπει να λαμβάνουμε μέσω της διατροφής μας, καθώς το σώμα μας, δεν μπορεί να τα παράγει από μόνο του. Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός και ο τόνος, είναι πλούσια σε δύο τύπους ωμέγα-3 λιπαρών, που συνδέονται με χαμηλότερα επίπεδα κατάθλιψης. Τα ωμέγα-3 συμβάλλουν στη ρευστότητα της κυτταρικής μεμβράνης του εγκεφάλου και φαίνεται να παίζουν βασικούς ρόλους στην ανάπτυξή του.

2. Μαύρη σοκολάτα

Η σοκολάτα είναι πλούσια σε πολλές ενώσεις που τονώνουν τη διάθεση. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή, τα οποία έχει αποδειχθεί ότι αυξάνουν τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο, μειώνουν τη φλεγμονή και ενισχύουν την υγεία του, ρυθμίζοντας τη διάθεση μας.

Επίσης η ευχάριστη γεύση, η υφή και η μυρωδιά της, μπορούν επίσης να λειτουργήσουν ως φυσικά τονωτικά διάθεσης. Προτίμησε τη μαύρη σοκολάτα με τουλάχιστον 70% περιεκτικότητα σε κακάο, καθώς είναι πλουσιότερη είναι  σε φλαβονοειδή και χαμηλότερη σε πρόσθετη ζάχαρη.

3. Τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση

Τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το γιαούρτι, το κεφίρ και η kombucha, εκτός από την υγεία του εντέρου, ενισχύουν με φυσικό τρόπο και τη διάθεσή μας. Η διαδικασία της ζύμωσης, επιτρέπει στα ζωντανά βακτήρια να ευδοκιμήσουν σε τρόφιμα που στη συνέχεια μπορούν να μετατρέψουν τα σάκχαρα, σε αλκοόλ και οξέα. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας δημιουργούνται προβιοτικά. Αυτοί οι ζωντανοί μικροοργανισμοί, υποστηρίζουν την ανάπτυξη υγιών βακτηρίων στο έντερο και μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα σεροτονίνης, της ορμόνης της καλής διάθεσης.

SCI BRAIN FOODS 768x480 1

4. Μπανάνες

Οι μπανάνες μπορεί να ανεβάσουν την ψυχολογία. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β6, η οποία βοηθά στη σύνθεση νευροδιαβιβαστών, όπως η ντοπαμίνη και η σεροτονίνη. Επιπλέον, μια μεγάλη μπανάνα, παρέχει 16 γραμμάρια ζάχαρης και 3,5 γραμμάρια φυτικών ινών. Όταν συνδυάζεται με φυτικές ίνες, η ζάχαρη απελευθερώνεται αργά στην κυκλοφορία του αίματoς, επιτρέποντας σταθερά επίπεδα σακχάρου στο αίμα και καλύτερο έλεγχο της διάθεσης. Τα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα μπορεί να οδηγήσουν σε ευερεθιστότητα και έντονες εναλλαγές της διάθεσης.

5. Ξηροί καρποί και σπόροι

Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές πρωτεΐνες, υγιή λίπη και φυτικές ίνες. Επιπλέον, παρέχουν τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που είναι υπεύθυνο για την παραγωγή σεροτονίνης που όπως είδαμε και παραπάνω, τονώνει τη διάθεση. Τα αμύγδαλα, τα κάσιους, τα φιστίκια και τα καρύδια, καθώς και ο κολοκυθόσπορος, το σουσάμι και οι ηλιόσποροι, είναι εξαιρετικές επιλογές.

6. Καφές

Ο καφές είναι το πιο δημοφιλές ρόφημα στον κόσμο και μπορεί επίσης να κάνει τον κόσμο λίγο πιο χαρούμενο. Η καφεΐνη εμποδίζει μια φυσική ένωση που ονομάζεται αδενοσίνη, να προσκολληθεί στους υποδοχείς του εγκεφάλου που προάγουν την κούραση, αυξάνοντας έτσι την εγρήγορση και την προσοχή. Επιπλέον, αυξάνει την απελευθέρωση νευροδιαβιβαστών που τονώνουν τη διάθεση, όπως η ντοπαμίνη και η νορεπινεφρίνη.

7. Φασόλια και φακές

Στη λίστα με τις τροφές που μας φτιάχνουν τη διάθεση, συγκαταλέγονται και τα συγκεκριμένα όσπρια. Εκτός από την υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης, τα φασόλια και οι φακές, είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν καλή αίσθηση.

Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμινών Β, οι οποίες βοηθούν στη βελτίωση της διάθεσης αυξάνοντας τα επίπεδα νευροδιαβιβαστών όπως η σεροτονίνη, η ντοπαμίνη, η νορεπινεφρίνη, που είναι σημαντικές για τη ρύθμιση της διάθεσης. Τέλος, είναι μια καλή πηγή ψευδαργύρου, μαγνησίου, σεληνίου και μη αιμικού σιδήρου, που μπορεί επίσης να ανεβάσουν τη διάθεσή σου.

8. Μούρα

Η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών, δεν είναι απαραίτητη μόνο για τη σωματική μας υγεία, αλλά και για την ψυχική, καθώς συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης. Μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά, μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση της φλεγμονής που σχετίζεται με την κατάθλιψη και άλλες διαταραχές της διάθεσης.

Τα μούρα περιέχουν ένα ευρύ φάσμα αντιοξειδωτικών και φαινολικών ενώσεων, οι οποίες παίζουν βασικό ρόλο στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες.

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram