5 τροφές που βοηθούν να ανακουφιστείς από τους πόνους περιόδου

Δημοσιεύθηκε 21 Σεπτεμβρίου, 2021

Όταν βρίσκεσαι στις δύσκολες μέρες του μήνα είναι σημαντικό να φέρεσαι στο σώμα σου με λίγη επιπλέον φροντίδα, αγάπη και στοργή. Οι πόνοι περιόδου και οι κράμπες μπορούν να κάνουν αυτές τις μέρες πραγματικά δύσκολες και να μην μπορείς να κάνεις ούτε ένα βήμα μακριά από τον καναπέ και τη θερμοφόρα.

Και το φαγητό παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο στο πόσο ανώδυνα και ευχάριστα θα περάσουν αυτές οι μέρες του μήνα. «Τα τρόφιμα που τρως δημιουργούν τις ορμόνες που τροφοδοτούν ολόκληρο τον κύκλο σου», λέει η διατροφολόγος και ειδικός στις ορμόνες Alisa Vitti, της οποίας η πλατφόρμα, Flo Living, επικεντρώνεται στη φυσική υποστήριξη της ορμονικής ισορροπίας

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πες ναι στον λιναρόσπορο

Εάν υποφέρεις από βαριές περιόδους (γνωστές και ως μηνορραγία), τότε η κατανάλωση λιναρόσπορου πριν από την έναρξη της περιόδου είναι απαραίτητη. Βοηθά στην αποβολή του περιττού οιστρογόνου που μπορεί να οδηγήσει σε έντονη αιμορραγία και θρόμβους. Πρόσθεσε λίγο αλεσμένο λιναρόσπορο σε ένα smoothie ή ρίξε τον πάνω από γιαούρτι και φρούτα. Είναι επίσης εξαιρετικό υποκατάστατο αυγών σε vegan αρτοσκευάσματα.

Μην ξεχνάς να πίνεις το νερό σου

Το νερό προφανώς δεν τρώγεται, αλλά πρέπει να πίνεις αρκετό για να ανακουφίσεις τα συμπτώματα της περιόδου.H κλινική του Cleveland συστήνει να πίνεις τουλάχιστον δύο λίτρα νερό την ημέρα για να μειώσεις το φούσκωμα και να βελτιώσεις την πέψη.

Το αβοκάντο είναι φίλος σου

Αν υποφέρεις από έντονες κράμπες πρέπει να έχεις στον νου σου το εξής: Η εστίαση στα λιπαρά που καταναλώνεις μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αυτό συμβαίνει επειδή ορισμένα λιπαρά οξέα επηρεάζουν την παραγωγή προσταγλανδινών, ουσιών που μοιάζουν με ορμόνες, οι οποίες, μεταξύ ενός μεγάλου εύρους σωματικών λειτουργιών, ελέγχουν τη συστολή της μήτρας.

Πιο συγκεκριμένα, μια ποικιλία που ονομάζεται προσταγλανδίνη Ε2 (ή PGE2) συνδέεται με κράμπες και φλεγμονή, οπότε οι ειδικοί συμβουλεύουν την αποφυγή λιπαρών ενώσεων που μπορούν να συμβάλουν στην παραγωγή του, όπως τα γαλακτοκομικά και άλλα λιπαρά ζωικής προέλευσης. Εάν αλλάξεις τα λίπη που τρως, τότε θα παράγεις λιγότερη PGE2 και περισσότερη PGE1 και 3, που προκαλούν χαλάρωση της μήτρας. Αυτό μπορείς να το κάνεις εστιάζοντας σε λιπαρά πλούσια σε ω-3 που προέρχονται από αβοκάντο, τον λιναρόσπορο που διάβασες πιο πάνω και ψάρια.

Ο σολομός δεν μπορεί να λείπει από τη λίστα

Σύμφωνα με την κλινική Cleveland, η βιταμίνη D βοηθά επίσης στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της περιόδου. Τρόφιμα που είναι πλούσια σε βιταμίνη D είναι ο σολομός, οι σαρδέλες και τα στρείδια.

Οι μπανάνες είναι το κατάλληλο φρούτο ακόμη και στη διάρκεια της περιόδου

Η κατακράτηση υγρών στη διάρκεια της περιόδου δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, και αυτή μπορεί να οφείλεται για το έντονο φούσκωμα. Το κάλιο βοηθά στην αποκατάσταση της φυσικής ισορροπίας υγρών στο σώμα σου και οι μπανάνες είναι γεμάτες με κάλιο. Το ίδιο και τα πορτοκάλια, το πεπόνι και τα βερίκοκα.

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram