Το καλύτερο πρωινό για να αυξήσετε τη βιταμίνη D

Δημοσιεύθηκε 17 Οκτωβρίου, 2021

Η βιταμίνη D είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη, η οποία είναι πολύ σημαντική για την υγεία των δοντιών και των οστών του ανθρώπινου οργανισμού. Ο ρόλος της είναι η απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου από το έντερο και η εναπόθεσή τους στα οστά. 

Η βιταμίνη D βοηθά επίσης στην ορθή λειτουργία του νευρικού και του ανοσοποιητικού συστήματος, αλλά και στην πρόληψη ποικίλων ασθενειών, χρόνιων ή αυτοάνοσων νοσημάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πολύ σημαντική ηλικία για την πρόσληψή της είναι η νηπιακή και παιδική, διότι η βιταμίνη βοηθά στην ανάπτυξη του νευρικού και σκελετικού συστήματος του παιδιού. Οι βασικότερες μορφές της βιταμίνης D είναι η D2 και η D3 που περιέχονται σε λίγες τροφές μόνο, όπως είναι τα λιπαρά ψάρια, το γάλα, τα αυγά, το συκώτι κ.ά

Η συγκεκριμένη βιταμίνη παράγεται φυσικά από τον οργανισμό όταν το δέρμα έρχεται σε επαφή με την ηλιακή ακτινοβολία. O οργανισμός προσλαμβάνει τη βιταμίνη D η οποία συντίθεται στο δέρμα μας και λειτουργεί με την επίδραση της υπεριώδους ηλιακής ακτινοβολίας. Ο χρόνος έκθεσης στην ηλιακή ακτινοβολία που απαιτείται για τη σύνθεση των απαραίτητων ποσοτήτων βιταμίνης D εξαρτάται από την ηλικία, το χρώμα του δέρματος και από τα προβλήματα υγείας που μπορεί να έχει κάθε άνθρωπος.

Το παράδοξο είναι πως στην Ελλάδα, παρόλο που είναι μια χώρα ηλιόλουστη, τα επίπεδα της βιταμίνης D είναι αρκετά χαμηλά, κάτι που συμβαίνει και σε άλλες μεσογειακές χώρες. Μια από τις τελευταίες μελέτες, έχει δείξει ότι το 57,7% έχει έλλειψη βιταμίνης D.

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram