Τι πρέπει να τρώτε για να αυξήσετε το κολλαγόνο στο σώμα σας

Δημοσιεύθηκε 14 Ιουλίου, 2021

Το κολλαγόνο είναι είδος πρωτεΐνης και αποτελεί το κύριο συστατικό των συνδετικών ιστών, συμπεριλαμβανομένων των τενόντων, των συνδέσμων, του δέρματος και των μυών.

Έχει πολλές σημαντικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της συνεκτικότητας και της ελαστικότητας του δέρματος και της ενίσχυσης των οστών.
Παράγεται τόσο στο δέρμα όσο και σε άλλα μέρη του σώματος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν είμαστε νέοι, έχουμε άφθονο κολλαγόνο στο σώμα μας, γι' αυτό και τα παιδιά έχουν λαμπερά μαλλιά και λεία επιδερμίδα.
Όσο μεγαλώνουμε, μειώνεται η παραγωγή κολλαγόνου στον οργανισμό και το δέρμα χάνει σταδιακά τη σφριγηλότητά του.

Σε γενικές γραμμές η παραγωγή κολλαγόνου αυξάνεται αν ακολουθείτε μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά, ωμέγα λιπαρά οξέα και μέταλλα.

Δείτε τις ουσίες και τις βασικές ομάδες τροφών που πρέπει να βάλετε στη διατροφή σας για να βοηθήσετε τον οργανισμό σας στην παραγωγή κολλαγόνου:

Σελήνιο: Προστατεύει το δέρμα από την ηλιακή ακτινοβολία και προωθεί την παραγωγή της γλουταθειόνης. Η γλουταθειόνη είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που μειώνει την φθορά του κολλαγόνου και της ελαστίνης, εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες, που βλάπτουν τα κύτταρα του δέρματος.

Ψευδάργυρος: Mειώνει την ξηρότητα και τη φλεγμονή του δέρματος, ενώ ευνοεί την ανάπτυξη των κυττάρων του δέρματος και διατηρεί το κολλαγόνο και την ελαστίνη.

Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα: Kαταπολεμούν την ξηρότητα και βοηθούν στην παραγωγή κολλαγόνου.

Βιταμίνη C: Βοηθά τον σχηματισμό του κολλαγόνου με το να μετατρέπει την προλίνη σε υδροξυπρολίνη και τη λυσίνη σε υδροξυλυσίνη που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες παράγονται την παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο.

Βιταμίνη Ε: Διεγείρει την παραγωγή κολλαγόνου.

Βιταμίνη Α: Επιδιορθώνει την επιδερμίδα και έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram