Διατροφικές ελλείψεις που φαίνονται στο πρόσωπο και πως θα τις αντιμετωπίσετε

Δημοσιεύθηκε 20 Οκτωβρίου, 2021

Η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή είναι ο καλύτερος τρόπος να πάρετε απαραίτητες βιταμίνες και πολύτιμα μέταλλα.

Ακόμη όμως κι αν τρέφεστε σωστά, είναι πιθανό να παρουσιάζετε ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τη διάγνωση των διατροφικών ελλείψεων απαιτείται αιματολογική εξέταση, σε ορισμένες περιπτώσεις όμως, όταν τα αποθέματα μιας βιταμίνης ή ενός μετάλλου είναι χαμηλά, αυτό αντανακλάται στο πρόσωπο.

Δείτε προσεκτικά το πρόσωπό σας στον καθρέφτη για να διαπιστώσετε αν αντανακλά κάποια από τις παρακάτω ανησυχητικές ενδείξεις.

Πρησμένα μάτια: Είναι φυσιολογικό τα μάτια σας να είναι λιγάκι πρησμένα μόλις ξυπνάτε, αν όμως το πρήξιμο είναι πολύ έντονο και επιμένει καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να οφείλεται σε έλλειψη ιωδίου στον οργανισμό. Το ιώδιο είναι ένα συστατικό απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα. Άλλα συνήθη συμπτώματα της έλλειψης ιωδίου είναι η ξηρότητα του δέρματος, η ανεξήγητη αύξηση του σωματικού βάρους και η ευθραυστότητα των νυχιών. Οι τροφές που χρειάζεστε: κράνμπερι, γιαούρτι, πατάτα, φράουλες, φασόλια.

Ξηρά μαλλιά: Ένα συστατικό απαραίτητο για να είναι τα μαλλιά υγιή και λαμπερά είναι η βιταμίνη Β7, γνωστή και ως βιοτίνη. Η έλλειψη βιταμίνης Β7 μπορεί επίσης να επηρεάσει την όψη των νυχιών, κάνοντάς τα πιο εύθραυστα. Οι τροφές που χρειάζεστε: αυγά, αμύγδαλα, όσπρια, προϊόντα ολικής άλεσης.

Χλωμά χείλη: Αν τα χείλη σας δεν έχουν το ροδαλό χρώμα που επιθυμείτε, ίσως θα πρέπει να ελέγξετε τα αποθέματα σιδήρου του οργανισμού σας. Αν έχετε έλλειψη σιδήρου είναι επίσης πιθανό να αρρωσταίνετε αρκετά συχνά, καθώς το μέταλλο συμβάλλει στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι τροφές που χρειάζεστε: κόκκινο κρέας, θαλασσινά, φυλλώδη λαχανικά με σκούρο πράσινο χρώμα, ενισχυμένα δημητριακά, αρακάς.

Χλωμό δέρμα: Η ωχρότητα της επιδερμίδας του προσώπου οφείλεται συχνά σε έλλειψη της βιταμίνης Β12. Ένα άλλο σύμπτωμα που μπορεί να εκδηλώσετε σε περίπτωση που έχετε τη συγκεκριμένη έλλειψη είναι η μόνιμη κούραση. Οι τροφές που χρειάζεστε: σολομός, κόκκινο κρέας, ενισχυμένα δημητριακά, γιαούρτι, κίτρινο τυρί.

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram