Βρίσκεσαι σε διατροφή; Αυτό είναι το καλύτερο γιαούρτι που μπορείς να επιλέξεις

Δημοσιεύθηκε 21 Αυγούστου, 2021

Όχι, τα εντελώς άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα δεν είναι η πιο σωστή αγορά.

Ποιο σνακ είναι δροσερό, κρεμώδες και νόστιμο; Μα φυσικά το γιαούρτι! Δεν είναι τυχαίο πως αποτελεί πρόταση για την υγιεινή διατροφή των παιδιών και των ενηλίκων. Το γιαούρτι είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και ασβέστιο ενώ περιέχει αρκετό κάλιο. Ορισμένα γιαούρτια περιέχουν ζωντανές, ενεργές καλλιέργειες βακτηρίων, όπως υποδεικνύεται στην ετικέτα. Αυτές οι καλλιέργειες, ή προβιοτικά, θεωρούνται «καλά βακτήρια» για το έντερο και βοηθούν σημαντικά στην λειτουργία του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πλήρες γάλα, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή χωρίς λιπαρά;

Γενικά, είναι καλύτερο να επιλέγεις γιαούρτι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (πχ 2%) ή χωρίς καθόλου λιπαρά. Οι ειδικοί προτείνουν ωστόσο να αποφεύγουμε τα εντελώς άπαχα γαλακτοκομικά αφού δέχονται πολύ επεξεργασία.

Το ελληνικό γιαούρτι είναι στραγγιστό. Αυτή η διαδικασία το καθιστά παχύτερο, πιο κρεμώδες και πιο ομαλό από το παραδοσιακό γιαούρτι. Έχει επίσης διπλάσια περιεκτικότητα πρωτεΐνης από το παραδοσιακό γιαούρτι, αλλά μειωμένο ασβέστιο. Τόσο στα παραδοσιακά όσο και στα ελληνικά γιαούρτια, οι καλλιέργειες βακτηριδίων βοηθούν στη διάσπαση της λακτόζης, οπότε το γιαούρτι είναι μερικές φορές ένα ευκολότερο γαλακτοκομικό φαγητό για να χωνέψει κάποιος που έχει δυσανεξία στη λακτόζη. 

Ζωικά ή φυτικά προϊόντα;

Εαν δεν προτιμάς να καταναλώνεις ζωικά προϊόντα, τα καλά νέα είναι ότι υπάρχει πληθώρα φυτικών εναλλακτικών γαλακτοκομικών προϊόντων στην αγορά. Φρόντισε να αναζητήσεις εκδοχές που είναι εμπλουτισμένες με ασβέστιο και βιταμίνη D. Το ενισχυμένο γιαούρτι με βάση τη σόγια πλησιάζει πολύ το κανονικό ενώ το γιαούρτι από γάλα καρύδας και αμυγδάλου είναι χαμηλότερης περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες.

Copyright © 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram